BuroBeter B.V. en BuroBeter Detachering & Ontwikkeling B.V. (hierna gezamenlijk BuroBeter genoemd) zijn verantwoordelijk voor de verwerking van je persoonsgegevens. Wij zijn gevestigd aan de Prins Alexanderstraat 4, 7009 AG te Doetinchem en Oude Rijksstraatweg 12E, 3941 BR te Doorn. Wij verwerken je persoonsgegevens zorgvuldig en dragen zorg voor een passende beveiliging. Deze privacyverklaring geeft weer hoe wij omgaan met je persoonsgegevens. Daarnaast beschrijft deze verklaring welke rechten je hebt op het gebied van privacy.
BuroBeter is verantwoordelijk voor al je persoonsgegevens die worden verwerkt zodra je je direct of via de website www.burobeter.nl bij ons aanmeldt, solliciteert of als je op een andere manier met ons in contact treedt.
We kunnen ook gegevens van je verzamelen indien je deze hebt geplaatst op publieke middelen waaruit zou kunnen blijken dat je geïnteresseerd bent in werkgerelateerde dienstverlening. In dat geval zullen we je benaderen of je interesse hebt om met ons kennis te maken met inachtneming van deze Privacyverklaring.
We verwerken de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor ons als werkgever en voor onze dienstverlening. Aanvullende gegevens kunnen wenselijk zijn om de dienstverlening beter te kunnen afstemmen op je wensen en kwaliteiten of om te voldoen aan meer specifieke vragen of verplichtingen vanuit opdrachtgevers of onszelf als werkgever. Je bent zelf verantwoordelijk voor juistheid en relevantie van de gegevens die je verstrekt.
Meer specifiek gaat het om, onder andere, de volgende (documenten met) persoonsgegevens:
Je persoonsgegevens worden door BuroBeter onder andere verwerkt voor de volgende doeleinden:
Als werknemer:
Als zzp:
BuroBeter kan je persoonsgegevens doorgeven aan haar opdrachtgevers, onderaannemers (die namens haar diensten verlenen of opdrachten uitvoeren), leveranciers en andere zakelijke relaties of overheidsinstanties. Wij zullen jou altijd eerst (schriftelijk of mondeling) om toestemming vragen deze gegevens te delen.
De verstrekking van de persoonsgegevens geschiedt op basis van een gerechtvaardigd belang, wettelijke verplichting en/of ter uitvoering van de overeenkomst in overeenstemming met de doelen zoals genoemd bij “Waarom verzamelen wij je persoonsgegevens”.
In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bewaren wij je gegevens zo lang dit nodig is voor de doeleinden waarvoor wij je gegevens verwerken. Om ervoor te zorgen dat al je gegevens worden verwijderd in overeenstemming met het beginsel van gegevensminimalisering en de AVG, heeft BuroBeter een intern data retentiebeleid ontwikkeld.
Uit dienst als werknemer
Documenten die na het dienstverband niet meer nodig zijn, verwijderen wij binnen 30 dagen nadat je uit dienst bent. Documenten die te maken hebben met jouw sollicitatie en informatie omtrent jouw functioneren in detacheringsopdrachten bewaren wij 1 jaar. Loonbelastingverklaringen en een kopie van het identiteitsbewijs bewaren wij maximaal 5 jaar. Fiscale gegevens moeten wij 7 tot 10 jaar bewaren.
Als zzp
Wij bewaren jouw persoonsgegevens zolang je nu gebruik maakt of in de toekomst gebruik wenst te maken van de dienstverlening van BuroBeter. Indien je inzage wenst in jouw gegevens en/of gegevens wilt wijzigen of verwijderen of indien je geen gebruik meer wenst te maken van de dienstverlening van BuroBeter, dan kun je contact opnemen met je contactpersoon van BuroBeter (www.burobeter.nl), of een bericht sturen naar [email protected]. Zie ook artikel 6.
Indien we wel je gegevens mogen bewaren, maar je wilt geen mails over nieuwe opdrachten van ons ontvangen, neem dan ook contact op met je contactpersoon van BuroBeter. De mailings aan jou worden dan per direct stopgezet. Of je kunt je afmelden via een button in de mails met nieuwe opdrachten die je van ons ontvangt.
Persoonsgegevens van zakelijke relaties
Dit gaat om contactgegevens van medewerkers van opdrachtgevers, leveranciers, referenten en elke andere instantie waarmee wij een zakelijke relatie onderhouden.
BuroBeter verwerkt de persoonsgegevens van betrokkenen die werkzaam zijn voor ondernemingen waarmee wij zaken doen (1) voor het doen van aanbiedingen voor en/of verstrekken van informatie over de dienstverlening en overige activiteiten en (2) een zakelijke relatie te onderhouden en (3) een opdrachtovereenkomst te sluiten en te onderhouden.
We verwerken onder andere de volgende persoonsgegevens van zakelijke relaties: namen, contactgegevens en functies van contactpersonen.
BuroBeter kan de van haar zakelijke relaties verkregen persoonsgegevens doorgeven indien dit nodig is ter verwezenlijking van de doelstellingen van de zakenrelatie dan wel ten behoeve van de bemiddeling. Deze gegevens kunnen worden doorgegeven aan kandidaten (zzp), onze werknemers, zakenpartners en onderaannemers die namens haar diensten verlenen, en in alle overige gevallen waarin BuroBeter hiertoe verplicht kan worden, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of rechterlijk vonnis. BuroBeter heeft de nodige maatregelen getroffen om te verzekeren dat alle doorgegeven persoonsgegevens adequaat worden beschermd.
Voor werknemers, kandidaten (zzp) en zakelijke relaties:
Als je inzage wenst in je totale persoonsgegevensverwerking en/of gegevens wilt wijzigen of verwijderen die je zelf niet kunt aanpassen, dan kun je contact opnemen met je leidinggevende of contactpersoon bij BuroBeter.
Wil je gebruik maken van je rechten? Afhankelijk van het type en de omvang van je verzoek, kunnen wij je vragen om je verzoek schriftelijk in te dienen. Overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming heb je, als de betrokkene, onder meer de volgende rechten ten aanzien van BuroBeter:
BuroBeter doet er alles aan om je persoonsgegevens optimaal te beveiligen tegen onrechtmatig gebruik. Wij doen dit aan de hand van fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen. Bijvoorbeeld: alleen geautoriseerden hebben toegang tot de gegevens. Met de gegevensbeheerder, salarisadministrateur en accountant met wie BuroBeter samenwerkt zijn we overeengekomen dat zij de persoonsgegevens eveneens optimaal beveiligen.
Heb je vragen, opmerkingen of klachten over de bescherming van je persoonsgegevens door BuroBeter, neem dan contact op met een van de contactpersonen bij BuroBeter (www.burobeter.nl) of via mail: [email protected].
BuroBeter kan van tijd tot tijd veranderingen, aanvullingen of wijzigingen aanbrengen in haar Privacyverklaring. De meest actuele Privacyverklaring is in te zien op www.burobeter.nl. Deze versie is opgesteld op 25 mei 2018.